74
REGISTRES D
[i547]
patentes pour faire la cotisacion et departement sur les villes closes de vostre Prevosté et Viconte de Paris, de ce qu'elles doibvent porter pour leur por-cion de la soulde de vingt cinq mil hommes de guerre à pied, durant quatre moys de ceste presente année, laquelle soulde nous convient faire lever sur les villes closes de nostre royaulme, pour résister aux entreprinses de noz ennemys. Et nous ferez service très agreable de proceder promptement à lad. cotti-zacionet tenir la main au payement d'icelle soulde, aux termes contenuz en nosd. lettres, comme noz urgens affaires le requierent. Donné à Sainct Ger­main en Laye, le xii" jour de fevrier l'an mil cinq cens quarante six."
Signé : "FRANÇOIS.
Burgensis. "
Et au dessus desdictes lettres est escript : "A nostre amé et feal le Prevost de Paris, ou son Lieutenant."
santés. De ce faire vous avons donné et donnons povoiret auctorité, commission et mandement espe-cial par cesdictes presentes; mandons et comman­dons à tous noz justiciers, officiers et subgectz que à vous et aud. huissier, ou sergent, à l'execution d'icelles, obeyssent et entendent dilligemment, prestent et donnent conseil, confort, ayde et pri­sons, si mestier est et requis en sont. Et pour ce que de cesdictes presentes l'on pourra avoir afaire en plusieurs et divers lieux, nous voullons que au vidi­mus d'icelles, deuement collationné, foy soitadjous-tée, comme à ce present original. Donné à Sainct Germain en Laye, le cinquiesme jour de fevrier, l'an de grace mil cinq cens quarante six, et de nostre regne Ie xxxiii1118. n
Ainsi signé : "Par le Roy : Burgensis", et scellé, sur simple queue, du grant scel de cire jaulne.
Lettres au Lieutenant civil.
12 février 1547-"De par le Rov. « Nostre amé et feal, nous vous envoyons noz lettres
XCII [XLI]. ----- AsSEMRLEE POUR LESDICTES IIIl" XM LIVRES TOURNOIS.
26 février 1547. (Fol. 48.)
Du samedi, xxvime jour de Fevrier mil vc xlvi.
En assemblée le jourd'uy faicte generalle, en la grande salle de l'Ostel de la ville de Paris, de Mess" les Prevost des Marchans, Eschevins, Conseillers, Quarteniers et bourgeois de lad. Ville, mandez pour adviser sur les lettres patentes et missives du Roy, apportées au Bureau par Monsr le Lieutenant civil, par lesquelles le Roy demande à lad. Ville et autres villes closes de lad. Prevosté de Paris la somme de im" x" livres tournois, pour ceste presente année, payable aux xv" jours de mars, avril, may et juing prochains venans; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir :
Monsr le Prevost des Marchans, maistre Loys Gayant;
Mess™ Aubry, Tanneguy, Barthelemy, Charpentier, Eschevins;
E. de Montmirel, de Livres, Paillart, T. de Mont­mirel, Morin, Lieutenant civil, Lecomte, Perdrier, Courtin, T. de Bragelongne, Larcher, Conseillers deVille;
Mess™ Charlet, Conseiller en la Court, Ruzé, Conseiller ès Generaulx;
Basannier, Danès, Prevost, Courtin, Sainct Ger-
main, Parfaict, Pellerin, Gohory, Lejay, Croquet, Hac, Kerver, Quarteniers d'icelle Ville;
Sire Nicolas Perrot, monsr Benevent, monsr Pil­loys, auditeur des Comptes, m° Pierre Buchereau, m0 Guillaume Chevalier, Jehan Marcel, Raoul de Noyon, monsr de la Place, monsr de Tanières, An­thoine Lelievre, Estienne Guerin, Thomas Bahuet, Nicolas Duboys, André Bonnelle, m° Claude Ysam­bert, Joachin Rolland, Anthoine Peraton, Henry Lecomte, me Jehan Pilleu, Severin Petit, Godeffroy Moireau, Nicolas Alexandre, Jehan Guerard, ven­deur de bestail, Claude de Moucy,bourgeois et mar­chans de lad. Ville.
Après plusieurs remonstrances et ouvertures des affaires du Roy et lecture faicte desd, lettres, Monsr le Prevost des Marchans a prié la compaignée advi­ser les moyens d'obeyr et satisfaire au Roy; et la matiere mise en deliberacion, a esté conclud et advisé qu'on doibt aller vers le Roy, luy remonstrer la po-vreté de lad. Ville et demander rémission de lad. somme, et neantmoings faire plus grande assemblée, pour y adviser de rechef, à mardi prochain, deux heures de relevée, et faire mandemens commina­toires. Ce qui a esté faict incontinant.